Spotify tänker satsa stort på ljudböcker och gå in i ljudboksbranschen
Spotify tar steget in i ljudboksbranschen och planerar att investera i produktion av ljudböcker. Detta är en del av företagets pågående arbete för att utöka sitt innehållsutbud och locka fler lyssnare. Enligt Daniel Ek.
Ljudböcker är ett alltmer populärt format, och försäljningen ökar med tvåsiffriga tal varje år. Spotify ser detta somen enorm möjlighet att utveckla sin verksamhet och locka fler lyssnare.
Spotify är redan en stor aktör inom musikstreaming, och det här steget kommer att hjälpa företaget att konkurrera med andra företag som Nextory och Apple, som båda har investerat kraftigt i ljudböcker de senaste åren.
Företaget har ännu inte tillkännagivit några specifika planer för sin satsning på ljudböcker men förväntas investera tiotals miljoner dollar i verksamheten. Detta kommer att användas för att producera ljudböcker exklusivt för Spotify, som kommer att göras tillgängliga för prenumeranter. Spotifys satsning på ljudböcker är en del av en större trend i branschen, eftersom allt fler företag försöker dra nytta av den växande popularitetenav formatet.
Spotify vill göra ljudböcker till tjänstens tredje hörnsten, tillsammans med musik och podcasts. Detta är en del av företagets mål att bli den främsta plattformen för alla typer av ljudinnehåll.
Satsningen på ljudböcker är också en del av Spotifys bredare strategi för att diversifiera sin verksamhet och minska sitt beroende av musikstreaming. Företaget har investerat i podcasts och andra former av ljudinnehåll ide senaste åren, och detta är en del av denna strävan.Detta är en spännande utveckling för Spotify och kan hjälpa företaget att attrahera ännu fler lyssnare. Det ska bli intressant att se hur denna satsning kommer att gå och hur den kommer att påverka företagets verksamhet under de kommande åren.
Erik Carlsson
Fler nyheter
Vad är skillnaden mellan att lyssna på ljudböcker och att läsa böcker?
Vad är skillnaden mellan att lyssna på ljudböcker och att läsa böcker? Facebook Twitter LinkedIn Email När det gäller läsning finns det inget som kan
Spotifys komplicerade relation med Apple
Spotifys komplicerade relation med Apple Facebook Twitter LinkedIn Email Spotify har varit tvunget att vara kreativt för att kunna sälja ljudböcker på sin plattform. Företaget
Vikten av ljudböcker i skolan
Vikten av ljudböcker i skolan Facebook Twitter LinkedIn Email I dagens snabba värld är det viktigare än någonsin att eleverna kan ta del av information
Därför finns det inget branschpris för ljudböcker
Därför finns i branschpris för ljudböcker Det finns många olika typer av böcker. Det finns vanliga tryckta böcker, e-böcker och till och med ljudböcker. Ljudböcker
Ljudböcker kan gynna eleverna i och utanför klassrummet
Ljudböcker kan gynna eleverna i och utanför klassrummet Skolan bör ge elever chansen att lyssna på Ljudböcker det är ett fantastiskt sätt att engagera elever
Spotify tänker satsa stort på ljudböcker och gå in i ljudboksbranschen
Spotify tänker satsa stort på ljudböcker och gå in i ljudboksbranschen Facebook Twitter LinkedIn Email Spotify tar steget in i ljudboksbranschen och planerar att investera
Tryckta böcker kanske är på väg ut, men ljudböcker är här för att stanna.
Tryckta böcker kanske är på väg ut, men ljudböcker är här för att stanna. Facebook Twitter LinkedIn Email Det finns några skäl till denna tillväxt.
En nyligen genomförd studie visade att barn lyssnar på ljudböcker mer än vad de ägnar åt att läsa böcker.
En nyligen genomförd studie visade att barn lyssnar på ljudböcker mer än vad de ägnar åt att läsa böcker. Facebook Twitter LinkedIn Email Ljudböckernas framgång
Nextory är på gång! Förra året växte företaget med 80 procent.
Nextory är på gång! Förra året växte företaget med 80 procent. Facebook Twitter LinkedIn Email Nextorys framgång är uppenbar när företaget når nya milstolpar. År